vineri, 30 mai 2008

Aventuri cu Sistemul Medical Romanesc

Iertata sa fie absenta prea indelungata….din motivul simplu ca muza a trebuit sa isi ia doua zile liber…Asta e viata…
Azi am mers la baschet….nimic special doar ca un prieten a calcat stramb si I s-a umflat enorm glezna.
In jur de 13:40.
Prima oprire DISPENSARUL FACULTATII.
Bneinteles doar o asistenta. . Primul ajutor a constat intr-o fasa aplicata pe picior. In timpul pansarii o intrebare imbecila “Te doare?’. NU CUCOANA are glezna cat soldul bineinteles ca il doare. Doar cand paseste….
Avem 2 optiuni: asteptam o ora pentru o trimitere sau mergem direct la urgente. Bineinteles ca nu vrem sa mai asteptam .
Ora 14:00.
La urgente coborati din taxi il caram pana la UPU (Unitatea Primire Urgente) si de acolo suntem trimisi la poarta…de la poarta inapoi la UPU.
Era deja 14:20.
Intra baiatul acolo…eu si cu celalat stam afara si asteptam…se mai deschide usa…mai tragem u ochiu’ tot pe scaun asteptand prietenul nostru. Dupa vreo jumatate de ora este dus sa i se faca o radiografie…
Dupa care este lasat afara sa astepte medicul….
O doamna/domnisoara medic trece pe langa noi si ii spune ca vine IMEDIAT…tin sa subliniez imediat.
Am admirat toate domnisoarele medic/studente de pe acolo…foarte frumoase ce-i drept…mai puternc fiind efectul acestora decat al oricarui analgezic…
Am facut poante pe seama prietenului nostru….am discutat vrute si nevrute…
Dupa o ora suntem si noi bagati in seama.
I se explica de nevoia de conprese cu gheata…tinerea piciorului ridicat…lipsa de efort pentru o saptamana…un unguent si nste calmante.
Imediat ni se va da reteta. Ne-am speriat avand in vedere ca ultimul IMEDIAT a durat O ORA.
Diclofenac, Keratin (parca...ceva de durere) repaos la pat o saptamana cu piciorul ridicat PE O PERNA si gheta aplicata pe locul inflamat.
Era ora 16:40….parca…
Adica WTF?!?
Cum naiba pentru gheata, perna, Diclofenac si analgezice eu il tineam doar 3 minute. Si nu am strop de pregatire medicala…
Adica WTF?!?
Inteleg a durat maxim jumatate de ora radiografia…dar totusi…inca o ora pt o foita PARAFATA pe care sa scrie “piciorul ridicat (pe 1 [erna)” si un tratament pe care si eu il puteam recomanda….
Adica WTF?!?
Trebuie sa sangerez? Sa fiu pe moarte?
Sper sa nu fiu nevoit sa merg la urgente.
Un calcul simplu…de la 13:30 cand se loveste pana a 16:30? Trei ore pentru un rahat de hartiuta….pe care si bunica il putea :”prescrie”.
ADICA WTF?!?
TREI nenorocite de ore…cand se putea rezolva totul in maxim jumatate de ora.
Adica 2 ore si jumatate perdute aiurea. In tot timpul cat am asteptat umflatura s-a redus considerabil. Mai statea outin si era vindecat.
Am mai observat ca in Sistemul Medical din aceaasta minunata tara Imediat=1 Ora. Ma gandesc cu groaza ce se intampla daca eram rugati sa “asteptam putin”…cred ca si acum eram acolo.
Deci daca nu va curge sange sau sunteti pe moarte…taiati-va o vena poate sunteti bagati in seama.
De altfel inarmati-va cu rabdare si poate ca pana sunteti bagati in seaman u va vindecati prin natura autovindecarii naturale a corpurilor noastre…
Deci avem de ales..ori mergem la urgentas unde asteptam, asteptam si ca bonus inca ceva timp de asteptare, ori ne vindecam natural, ori medicina traditionala, ori taiem o vena (pt sange) Sperand sa fim bagati in seama ori pur si simplu murin…
In afara cladirilor ce pareau recent bombardate…si a domnisoarelor medic/studente foarte plina de importanta (ca sa nu zic greata, ingamfare, mandrie, nas pe sus…si alte calitati derivate din fite), am observat si incredibila atentia acordata nfericitului ce are nevoie de atentie medicala…
ADICA WTF?!?
Iti fura efectiv din salariu 8% sau chiar 13%(asa stiam…puteti sa ma contraziceti) te trateaza ca pe un rahat de la marginea drumului lasat ca un calator grabit spre a intampina o furtuna. Servicii execrabile. Cladiri vechi si neingrijite. Indiferenta personalului. Nepasare pt cel ce asteapta de 3 ore un rahat de hartie (completabila in 3 minute) si o confirmare ca nu ai nimic rupt.
Adica WTF?!?
Trageti voi concuziile ca eu sunt obosit dupa asa experienta…frustrare, nervi, draci, oftica, asteptare
Vorba aceea “Traim in Romania…SO WTF?!?”.

2 comentarii:

  1. M-am izbit de multa ofticare si nervi in viata mea la capitolul "traim in Romania".imi trece usor,imi revine la fel de usor.
    nu pot decat sa ma resemnez in fata sistemului.eu fac altceva pt Romanica noastra.
    p.s. : nu mai folosi atat de des "adica wtf?". it`s ennoying

    RăspundețiȘtergere
  2. nu sistemul medical iti ia banii aia

    RăspundețiȘtergere