duminică, 1 iunie 2008

Votul si Ziua Copilului

Inca un 1 Iunie.

De data aceasta departe de casa si de mama. Sa nu ma intelegeti gresit…am si tata…dar totusi fara mama nu as fi fost ce sunt astazi. Fara mama nu as fi avut curajul, puterea, intelepciunea sa imi formez personalitatea.

Dar in acest an in loc sa ma intorc de la scoala (eventual cu un buchet de flori) sa o imbratisez si sa ne bucuram de aceasta zi impreuna…eu sunt la facultate.

Nu mi-au placut niciodata emisiunile pentru copii. Mi se pareau atat de ridicole. Parca pe vremea mea altfel erau si desenele animate. Vesnicul Cartun Netuorc in limba engleza…Tom si Jerry, Looney Toons, Macron One(e o poveste mai lunga aici) si toate celelate care mi-au fericit copilaria. Ca si multi dintre cei e varsta mea am inceput sa inteleg engleza datorita Cartoon.

Acum desenele sunt oribile, grafic si tematic. Parerea mea sincera e ca pot avea consecinte urate usupra ulterioarei dezvoltari a copiilor. Au asa un efect puternic asupra lor. Imi amintesc acum de verisorii mei innebuniti de Scubi Du…de pe cand nici nu isi scriau bine numele. Eu ma uitam la desene ca un mijloc de relaxare (nu intelegeam pe atunci conceptul si acum vorbesc dintr-un punct de vedere mai matur asupra problemei…si avand si ceva cunostinte despre psihologie).

Am facut parte si din Salvati Copiii la un moment dat al vietii mele…cred ca aveam 12-13 ani. Incep sa imbatranesc…nu imi mai aduc aminte atat de bine lucruri importante pentru dezvoltarea mea ca fiinta umana.

Eram fascinat de cunoasterea Cartei (nu nu cartii, a Cartei asupra Drepturilor Copilului…nici asta nu mi-o mai aduc aminte bine). Mi-am facut prieteni atunci, aveam parte si de consiliere acolo…nu ca aveam probleme…dar m-au ajutat sa-mi conturez temerile, punctele forte, sa-mi intaresc punctele slabe. Incepeam sa imi cunosc drepturile…opinie, cuvant, exprimare, religie…Ma faceau sa ma simt mai confident in propriile forte.

Despre asta ar trebui sa fie 1 Iunie.

Despre copii ce la 18 ani devin maturi. Au drept de vot, drept de a conduce o masina, au drept de a isi autodetermina viitorul. In clasa a saptea am participat la un concurs organizat de LADO (Liga pentru Apararea Drepturilor Omului). Mult din ce stiam de la Salvati Copiii se ragasea si in Carta pentru Drepturile Omului.

Am aflat multe din drepturile si indatoririle mele ca si cetatean al acestei tari. Toate aceste nu le-am facut pentru diploma primita., a fost pentru ca voiam sa stiu cat mai multe, voiam sa stiu despre tot ce nu regaseam in nici unul din manuale. Pe vremea aceea inca mai doream sa fiu avocat. Sa ajut oamenii aflati la necaz si mai ales pe cei nedreptatiti.

1 Iunie ar trebui sa fe o zi in care sarbatorim copii, pe viitorii medici, ingineri, jurnalisti, pictori, psihologi, piloti si toate celelalte profesii existente. Ar trebui sa fie o zi in care mai mult ca niciodata isi afla drepturile, libertatile, dar si responsabilitatile ce ii asteapta. Ar trebui sa fie o sarbatorire a vietii, in care natura renascuta in timpul verii sa se umple mai mult ca oricand de rasete de copil.

Oamenii mari ar trebui ca astazi sa uite de suparari, sa arunce pentru o zi toate ingrijorarile si tristetile, sa inlocuiasca fruntile incruntate cu fete pline de zambete si fericire.

Dar astazi…mai mult ca in orice alt an am avut parte de un 1 Iunie politic sau politizat daca va place mai mult.

Astazi a fost Vot. Vot pentru alegerea administratiei locale. Ca si tot ce inseamna politica in tara aceasta, mai bine spus pe planeta aceasta e plin de minciuni, promisiuni desarte, prefacatorie, grija subita pentru cetatean, campanii de discretitare, bani cheltuiti aiurea.

Astazi au fost alesi cei care timp de 4 ani ne vor minti cu zambetul pe buze si pana la urmatoarele alegeri ne vor face brain-washing. Desigur a fost doar primul scrutin, dar vorba aceea : “the damage has already been done”.

Sunt un sceptic din nastere in ceea ce priveste politica, dar tot vorba ceea “runs in the family”.

Urasc felul in care ne trateaza in campanii si felul in care ne trateaza in restul celor 4 ani. Oamenii simpli nu conteaza decat in zilele dinaintea votului.

Urasc sistemul de vot. Cei care au vazut “Idiocracy” ma inteleg ce spun…cei ce nu ma inteleg le aduc vorbele lui Alexandru lapusneanu “Prosti, da’ multi”. Uitati ce a fost comunismul…

Urasc sistemul social. Politica pentru mase…asta da opiu al popoarelor…asta e si democratia…iluzia ca parerea ta conteaza, impresia ca ai un strop de putere...

Urasc politica…

Dar totusi astazi am mers la vot..ca de fiecare data de cand am acest drept constitutional. Si e secret asa ca nu va pot spune cu cine am votat.

DAR AM VOTAT ! Si sunt mandru de acest fapt. Deoarece am incercat sa previn ca decizia asupra viitorului meu sa fie luata de o turma de oameni de Neanderthal vrajiti de discursurile pompoase ale politicienilor, de micii si berea cu culoare politica, de concerte...

AM VOTAT astfel incat sa nu am mustrari de constiinta ca cineva mai putin inteligent, mai putin informat, cu o personalitate mai slaba decat a mea sau cineva influentabil a decis pentru mine.

AM VOTAT! Dar dupa cum spunea un mare om…cineva pe care il respect …Domnul Gheorghe Marchitan…”sa fie prezenta la vot 80%, si din toate astea 70% sa nu fie validate…“. Astazi am inteles ce voia sa spuna...Acesta e singurul fel in care putem protesta, in care le aratam ca nu avem pe cine vota...sa le aratam ca nu ne pasa de ei. Pentru ca noi tot aici vom fi...in apartamentele noastre, pe cand ei tot in birouri vor fi. E o tampenie ca ii amendam la vot. Votam cu altcineva...si tot acelasi rahat va fi.

DAR EU AM FOST LA VOT!

AM FOST UNUL DIN CEI 49,38% CE AU ALES SA VOTEZE.

AM FOST LA VOT PENTRU CA IMI PASA DE VIITORUL MEU SI AL COPIILOR MEI!

AM ALES SA NU RAMAN FRUSTRAT IN CASA!

AM ALES SA NU MA MAI COMPLAC IN MIZERIA DIN SOCIETATEA NOASTRA!

AM ALES SA NU MAI FIU IGNORANT!

AM ALES SA IMI SPUN PAREREA ORICAT DE PUTIN AR FI CONTAT!

AM ALES SA ALEG!

AM FOST LA VOT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu