joi, 27 ianuarie 2011

Sperante

Sa va zic cate ceva despre speranta! Ba nu o sa va intreb intai ceva. E cel mai corect asa. Sa spunem ca e un meci de fotbal. Sa zicem ca joaca Liverpool care a avut un sezon dezastruos. Ce fac eu ca fan? Pun pariu cu colegul pe un suc ca Liverpool castiga pentru ca in inima mea am incredere in echipa si sper ca o sa fie bine? Sau ma uit la intreg sezonul si realizez ca sansele ii sunt mici si nu imi fac mari sperante?

Voi ce alegeti? Optimismul sau realismul? Unii de multe ori zic pesimism in loc de realism. Dar nu asta e ideea. Problema e: ce alegeti? Pentru ca eu unul nu stiu ce as alege...

Asa e si cu viata si cu sentimentele si cu totul? Te resemnezi sau alergi dupa visele tale? Si daca vrei fi alergat dupa vise si vei fi dezamagit? Ti-ar parea rau ca ai alergat? Sau ai fi multumit stiind ca ai facut tot ce ai putut?

Eu vreau sa fiu plin de speranta, de incredere...dar m-am saturat de dezamagiri.

Asa ca istet fiind am realizat ca trebuie sa ai sperante. Nu marete, nu totale, dar sa ai speranta si in acelasi timp sa fii si realist.
Speri ca Liverpool sa castige, dar nu o sa suferi daca nu o face pentru ca stii ca are un sezon slab. Si daca reuseste sa castige atunci bucuria iti va fi cu atat mai mare cu cat contrazice statisticile mai puternic.

Sincer asa e si in viata. Si de ce nu si dragostea.
Sa speri ca intr-o zi, indiferent de cat de multe dezamagiri ai pe drum...sa speri ca o sa o intalnesti pe EA.

Citatul de mai jos este din "Must love dogs" si mi se pare adecvat in ceea ce priveste speranta.
"Jake: It's a long story, something about the violation of expectations and a crushing loss of faith, and love, and life, and art.
Bill: So it's a girl?
Jake: Yes.
Bill: I've had a little bit of girl trouble myself lately. But it is better to have loved and lost, am I right?
Jake: She was a unique constellation of attributes; she was my Halley's comet. But the universe is designed to break your heart, right?
Bill: A philosopher as well as an artist, yes, it is we who suffer most.
Jake: Yes, with the possible exception of the victims of violent crime"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu