duminică, 19 iunie 2011

Discriminare

Astazi mi s-a intamplat ceva ce m-a socat complet.

Ma intorceam din oras si pe drum ma intalnesc cu o vecina. Fata ok, ne-am inteles bine, am si ajutat-o cand m-a rugat...M-am purtat foarte frumos cu dumneaiei, ireprosabil as putea spune.

Ea ma invita sa ma intorc din drum si sa o insotesc la o plimbare pana intr-un parculet din apropiere si inapoi.
Toate bune si frumoase. Mai o gluma,, mai o poveste, chestii de genul. Tin sa subliniez ca relatia noastra este strict de amici si vecini.

Vorbeam de concertul Bon Jovi ca vazusem afisul mare si despre alte chestii de genul....cat de fain ar fi sa mergem. Si nu stiu cum vorbim zic ceva de genul: nu stii cum sunt ai mei (parintii, dar nimic de rau...doar despre conflictul de generatii ce apare uneori intre parinti si copii) la care ea: sunt suceveni, ce sa le ceri.

Mi-a picat fata!
"Ce vrei sa spui cu asta?" o intreb crezand ca are un simt al umorului foarte unic.
Si incepe fata: sucevenii sunt naspa, oribili si asa mai departe.
Soc! Stupoare!
"Atunci de ce te mai plimbi cu mine?"
"Tu te tii dupa mine..."
WTF?!?!

Vazand ca nu glumeste i-am spus replica lui Mircea Badea: "Bine. Pa!". Si am luat-o din loc.

Ajuns in camin deschid calculatorul si intru pe YM. La vreo 15 minute intra si ea.
Ca si cum nu era nimic in neregula....ma intreaba ce fac, de ce nu vorbesc cu ea.

Poate ca am fost cam marlan, dar i-am dat cu flit, crezand ca exista riscul ca eu un sucevean sa nu ii provoc greata....

Nu mai conteaza restul "disputei", doar ca a urmat un nou: "Bine. Pa!".

Adu-ti aminte de Iugoslavia...doar pentru ca erau croati, sarbi si albanezi si aveau aceeasi parere unii despre altii cum ai tu despre suceveni?


Daca nu stia ca sunt sucevean, ceva din comportamentul meu ar fi dus-o la concluzia ca sunt sucevean?

Cum poti eticheta un om daca nu l-ai cunoscut personal? Doar pentru ca e sucevean, botosanean, vasluian e un anumit om? Doar pentru ca e moldovean, ardelean, oltean? Sau doar pentru ca pielea lui are o anume culoare? Sau pentru ca are o anumita religie? Pentru ca e de o etnie diferita? De o nationalitate diferita?

Cum poate fata asta spune chestii atat de urate despre suceveni? Despre mine implicit? Eu care m-am purtat ca un vecin/amic foarte cumsecade. Cati suceveni a cunoscut? 5? 10? 50? Suntem 100.000 in orasul ala. Cum poti generaliza asa usor?

Am uitat sa spun ca si-a cerut scuze, pe care ca un marlan nu le-am acceptat. Pentru ca nu am crezut-o. I-am pus cam aceleasi intrebari ca mai sus. Apoi i-am spus ca intre noi nu mai este nimic de spus atata timp cat discrimineaza si scuzele ei nu sunt sincere.

Oricum, am fost socat...


Va salut din mers!

Un comentariu:

  1. Mai in gluma:
    Fata a cunoscut atit de multi oameni incit a reusit sa stabileasca un esantion reprezentativ din populatia Sucevei. Si a tras concluzia ca sucevenii sint naspa.
    si ce, poti sa o contrazici ? Unii din bunii mei prieteni sint de acolo si intradevar, sint naspa rau. Mai ales cind te duci in vizita la ei si la plecare singurul gind e cind dracului poti sa mai tragi o fuga inapoi.
    Naspa rau !

    Oricum, fata de ea nu fi prea rece. Ai demonstrat ca ii esti superior. Acum bag-o in pat si schimba-i ideile. :))

    RăspundețiȘtergere